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教員紹介

Hicks Dillon (ヒックス ディロン)
氏名 Hicks Dillon (ヒックス ディロン)
英文 Hicks Dillon
大学名 大阪国際大学
学部 国際教養学部
学科 国際コミュニケーション学科
職階 講師
役職
学位 修士(教育M.Ed (TESOL)
所属学会
研究分野 第二言語の習得方法、フィードバック、教育テクノロジー
研究業績 【論文】
Hicks, D. (2013). Teaching grammar: An exercise in consciousness-raising and context. 文法的な過ちに学習者の意識を高める教育方法 Temple University Japan Studies in Applied Linguistics. 85, 90-94.
Hicks, D. (2013). Oral Communication at a Technical High School: A Syllabus Design. 実業高等学校対象の授業計画 Temple University Japan Studies in Applied Linguistics, 86, 77-93.
Hicks, D. (2013). The role of emotion: pronunciation instruction. 発音改善:感動性のある教材が与える影響と効果Temple University Japan Studies in Applied Linguistics, 84, 1-7.
Hicks, D. (2013). Guidelines for teaching pronunciation. 発音改善の教育に関するガイドラインTemple University Japan Studies in Applied Linguistics, 84, 61- 63.
Hicks, D. (2014). Supported Dictation: The combination of discussion, autonomy, and video. ビデオで学習者の自律性と有能感を高める特殊ディクテーション The Language Teacher, 39, (1), pp. 33-34.
Hicks, D. (2015). A research supported lesson plan. SLA研究によって文法に意識を高める授業計画 Temple University Japan Studies in Applied Linguistics, 96.

【発表】
McLean, S., Hicks, D. (2014, February). Redefining the measurement of WTC.  コミュニケーションへの積極性を再定義する必要性 Paper presented at The 16th Annual Temple University Japan Campus Applied Linguistics Colloquium, Osaka, Japan.
McLean, S., Hicks, D. (2014, November). The Validation of WTC Measurement Instruments. コミュニケーションへの積極性を測る手段の効果 Presented at JALT 2014: 40th Annual International Conference on Language Teaching and Learning, and Educational Materials Exhibition, Tsukuba, Japan.

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